Fast telefoni företag

Fast telefoni företag

Billig fast telefoni - företag

Fast telefoni för företag behöver inte vara krångligt. Med ert företags telefonabonnemang hos Affinity faktureras ni månadsvis, med samtalspriser som hör till de lägsta på marknaden.  Våra låga priser gäller både samtal inom Sverige (nationella samtal) och utlandssamtal. 

Från en telefon - till Telefonväxel

Vare sig ni har en eller några enstaka telefonabonnemang eller en växellösning (telefonväxel) vill vi hjälpa er spara pengar på telefonsamtal.

Byte av teleoperatör på mindre antal telefoner

För er med mindre antal företagstelefoner som vill sänka era kostnader går det bra att flytta över dem till Affinity Telecom via beställ-knappen nedan. 

3 typer av abonnemang - fast telefoni företag

Vi har 3 attraktiva abonnemang för ert företag. Light, Zero och Global. Se prisjämförelsen nedan.

Byte av teleoperatör för er med växel - traditionell telefonväxel eller t.e.x. Telia Centrex

Kontakta oss om ni önskar kostnadsförslag på lite större växellösningar eller behöver en sip-trunk till er IP-baserade företagsväxel.

Specialpriser - Telemarketingbolag m.m.

Driver ni TM bolag eller har en hög samtalstrafik av andra skäl kontakta någon av våra säljare för skräddarsydda lösningar och prisplaner anpassade för hög ringvolym.

beställ telefoni

Prisjämförelse

Minutpriser & Avgifter

Fast telefoni företag LIGHT ZERO GLOBAL
Inom sverige (dygnet runt) 8 öre/min 0 kr/min 0 kr/min
Mobil Sverige 55,2 öre/min 55,2 öre/min 55,2 öre/min
Danmark, Frankrike, Irland, Norge, Kanada Nederländerna, Polen, Spanien, Storbritannien, Tyskland, USA 10,4 öre /min 10,4 öre/min 8 öre/min
Öppningsavgift 31,2 öre 39,2 öre 55,2 öre
Abonnemangsavgift 111 kr/mån (Gäller LIGHT/ZERO/GLOBAL)

 Prislista utlandssamtal företag

Information om minimidebitering, startkostnader, uppsägningstid samt avvikelse i ordinarie samtalstaxa m.m. finner du under fliken Mer info

 

 

 

IP-Mini

IP-Maxi

IP-Faraway

Mini

Maxi

Faraway

Avgifter

IP-LIGHT

IP-ZERO

IP-GLOBAL

LIGHT

LIGHT

Om ni ringer lite, så är detta abonnemanget för er.

Ingen fast månadsavgift för denna prislista, bara en minimidebitering (ringpott) som ni kan ringa för.

Ni betalar en öppningsavgift samt ett lågt minutpris för alla samtal.

beställ telefoni

Översikt
Abonnemangstyp Telefoni via telejacket
Minutpris Sverigesamtal (dygnet runt) 9,6 öre/min
Öppningsavgift 31,2 öre
Mobilsamtal inom Sverige 55,2 öre/min
Nummerpresentation  16 kr/mån
Röstbrevlåda 16 kr/mån
Abonnemangsavgift 111 kr/mån

 Prislista utomlands

Information om minimidebitering, startkostnader, uppsägningstid samt avvikelse i ordinarie samtalstaxa m.m. finner du under fliken Mer info

ZERO

ZERO

Ring för 0 kr i minuten till alla fasta telefoner inom sverige. Detta är abonnemanget för er som ringer lite mer.

Ingen fast månadsavgift för denna prislista, bara en minimidebitering (ringpott) som ni kan ringa för (Se "Mer info")

beställ telefoni

Översikt
Abonnemangstyp Telefoni via telejacket
Minutpris Sverigesamtal (dygnet runt) 0 kr/min
Mobilsamtal inom Sverige 55,2 öre/min
Öppningsavgift 39,2 öre
Nummerpresentation 16 kr/mån
Röstbrevlåda 16 kr/mån
Abonnemangsavgift 111 kr/mån

 Prislista utomlands

Information om minimidebitering, startkostnader, uppsägningstid samt avvikelse i ordinarie samtalstaxa m.m. finner du under fliken Mer info

GLOBAL

GLOBAL

Ringer ni mycket utomlands är detta abonnemanget för er. Ingen fast månadsavgift för denna prislista, bara en minimumdebitering (ringpott) som ni kan ringa för.

Ni betalar en öppningsavgift samt ett lågt minutpris för internationella samtal. Ni ringer för 0 kr i minuten till alla fasta telefoner inom sverige.

beställ telefoni

Översikt
Abonnemangstyp Telefoni via telejacket
Minutpris Sverigesamtal (dygnet runt) 0 kr/min
Mobilsamtal inom Sverige 55,2 öre/min
Öppningsavgift 55,2 öre
Nummerpresentation  16  kr/mån
Röstbrevlåda 16  kr/mån
Abonnemangsavgift 111 kr/mån

 Prislista utomlands

Information om minimidebitering, startkostnader, uppsägningstid samt avvikelse i ordinarie samtalstaxa m.m. finner du under fliken Mer info

Mer Info

Skiljer samtalskvalitén mellan Affinity och andra operatörer?

Svar: Nej. Vi hyr "jacket" av TeliaSonera och anlitar samma installatörer vid problem. Samtalen termineras av motsvarigeheten till TeliaSonera i Danmark (aktiva i Sverige sedan många år) med högsta kvalité på ljud och framkomlighet trots att vi är ett så kallat lågprisbolag. Felanmälningar är sällsynta och kan sällan härledas till vår utrustning utan andra faktorer.

Vilka fördelar har telefoni via Affinity Telecom?

Svar: Vi har allt sedan starten arbetat målmedvetet på att finnas med bland de fem billigaste operatörerna i Sverige (av hundratals) utan att göra avkall på vare sig samtalskvalité eller kundtjänst.

Tappar vi några tjänster när vi går över till Affinity?

Svar: Nej. Samtliga plustjänster såsom tex vidarekoppling vid ej svar (*21*) m.m. fungerar fortsättningsvis. Röstbrevlåda och nummerpresentation fortsätter att fungera som vanligt, förutsatt att du beställt dessa tjänster.

Kan jag sända och ta emot fax?

Svar: Ja. Skicka och ta emot fax fungerar som vanligt och berörs ej av byte till Affinity.

Hur gör jag om jag inte har en fast telefon idag?

Svar: Du får ett nytt telefonnummer av oss när du blir kund. För att ny-installera fast telefoni behöver vi lägenhetsnummer och vilken våning du bor på.  Har du inget jack i lägenheten/företaget eller fastigheten måste du kontakta kundtjänst för en offert.

Hur blir man kund?

Svar: Anmäl dig här på sidan eller kontakta oss på kundtjänst! 

Kan jag behålla mitt befintliga telefonnummer?

Svar: Ja.  Välj "Flytta ett befintligt telefonnummer/abonnemang" vid din online-beställning eller kontakta kundtjänst.

Vad kostar det att få fast telefoni via Affinity

Svar: För er som redan har fast telefoni i ert telefonjack kostar övergången 100 kr.  Nyinstallation kostar f.n. 636 kr (befintligt jack krävs för detta pris). Har din fastighet inte haft fast telefoni förut kontakta kundtjänst för en offert. Månadsavgift är f.n. 111 kr/mån 

Hur blir det med mitt abonnemang hos gamla operatören?

Svar: Väljer du att behålla ditt befintliga telefonnummer ser vi till att ditt abonnemang hos Telia/annan operatör sägs upp. Har du någon form av uppsägningstid bör du göra din beställning via vår kundtjänst så vi kan lägga in rätt datum för övergång.

Har Affinity någon bindningstid?

Svar: Nej. Vi tillämpar istället 90 dagars uppsägningstid.

Vilka plustjänster finns?

Svar: Röstbrevlåda, nummerpresentation, vidarekoppling, hemligt nummer, blockering av nummerpresentation.

Vad kostar nummerpresentation och röstbrevlåda?

Svar: Röstbrevlåda kostar f.n. 16 kr/mån och nummerpresentation 16 kr/mån. Beställer du både nummerpresentation och röstbrevlåda kostar båda tjänster 24 kr/mån (exkl. moms)

Har jag ångerrätt när jag beställer fast telefoni?

Svar: Företag har idag ingen ångerrätt.

Hur lång tid tar det innan jag kan ringa med Affinity?

Svar: Flytt av befintligt fast abonnemang tar ca 1 vecka. Nybeställning två till tre veckor.

Kommer mitt telefonnummer finnas hos hitta.se/eniro.se m.m.?

Svar: Om du vill att ditt nummer ska vara synligt måste du meddela oss det. Det gör du genom att kontakta kundtjänst eller bocka i under beställningsprocessen.

Tillämpar Affinity minimumdebitering/ringpott & debiteringsintervall?

Svar: Ja. Minimum debitering (att ringa för) LIGHT: 23 kr/mån. ZERO: 47 kr/mån, GLOBAL: 79 kr/mån. Debiteringsintervall är 60 sekunder. Nummerupplysning och betalsamtal ingår inte i minimidebiteringen (ringpott).

Finns det avvikelser i samtalstaxan på de olika prisplanerna?

Svar: Ja. Företagsnummer (077) debiteras enligt Telia standardtaxa (23 öre/min) Telia standard taxa gäller alltid, oavsett prisplan, till företagsnummer, heta linjen eller samtal som kräver ständiga uppkopplingar, t.e.x. telefonkortsnummer. Samtal till Affinity telefonkonferens eller liknande tjänst (tex Rixmötet /Riksmötet, Phonera telefonkonferens e.t.c.) kostar 10 öre/min samt 36 öre öppningsavgift per samtal.

Redovisas priser inklusive eller exklusive moms?

Svar: Priser exkl. moms, avrundade till närmsta öre.

Kan jag ändra prislista i efterhand?

Svar: Kontakta kundtjänst om du redan är kund och vill ändra en äldre prislista/ abonnemangsform.